Wednesday, July 20, 2011

Ramadhan kian menjelma..

salam petang.. take a break seketika besama tea yer.. lesu~~


mesti korang tertanye tanye kan ape kejadah le buku buruk tu di upload kan.. hehe.. yer buku itu memang buruk, tapi sudah banyak berjasa pada saya juge small family saya.. wahh gitu.. ekceli itu adalah buku resepi saya.. nak tau sape bagi? adalah my hero papa.. yer ayah kandung saya.. waaa rindu sama papa di kampung.. ingat lagi mase saya mule2 baru kawen, yelaa xpandai masak lagi, sekadar yg simple2 tu boleh laa.. so die dengan berat hati menyerahkan buku itu pada supaya saya menjadi isteri yg disayangi suami seperti my mama.. *wlupon buku itu adalah buku kesayangan beliau.. :(

papa: nah angah amek buku lauk pauk ni, nnt bleh masak nnt kat kl. snang..

saya: time kasih pa... *dlm hati sayu je rase nye.. betapa peka nye papa saya terhadap anak die yg bru nk mulekan hdp bru...


so buku ni lah yg banyak berjasa pd saya untuk masak kan laukpauk buat suami tersayang.. ekceli buku tu dh lame saya xgunakan semenjak bz nih, blik je mls nak msk, msk yg simple2 jer.. so memandangkan bulan puase dh nk datang, harus keluarkan balik buku itu untuk menu berbuka nnt..

malam tadi xde keje, duk kemas2 almari dapor ckit, skali ternampak buku tu.. terus amek n pelok..bukan rindu akan buku itu..tetapi rindu akan pemilik sebenar buku itu... * agak emosi


p/s : tengah kumpul semangat utk memasak d bulan puase nnt.. weeeeeeee~~

12 comments:

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

wah,bagusnya gtu..

sy pon ngh kumpul2 resepi..

maklumlah, terlalu "bijak" memasak..hekhek..

r'Da said...

itulaa kan.. dh nk pose ni mcm2 nak mkn..

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

ehehhe,beselah tu kak..

adat berpose..byk benor dugaan..wakakaka!!

mama rifQy said...

haaaa..boleh la masak best2 nanti!!

EdaManAli said...

papa r'da msti pandai msk...nnt bleh share laa secret recipe papa tu ye...


salam singgah...

r'Da said...

nuyui: kan kan.. x sbr dah nk pose ni.. huhu

r'Da said...

mama rifqy: kot nye buku jer meriah, skali pose nnt beli kt bazar jek..hoho..

r'Da said...

Eda: papa rda ni suke kumpul recipe, pantang jmpe dlm majalah mne2 msti gunting tampal lam buku secret recipe die tu.. tp klu nk mkn hanye request jer ngn mama.. sbb tu lah mama rda jd super mama! hehehe..

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

hehhe,mmg xsbr...besh2..

p/s: thnx utk pndpt akk tu ea..

Cik Baju Kurung said...

wah . kire buku turun temurun lah nie ? =)

r'Da said...

nuyui: ok xde hal lah.. :)

r'Da said...

cik baju kurung: sangat turun temurun, hehe.. hope lps ni dpt la ank pmpuan leh warisi kt die lak.. huhu.. nway thnks sbb follow.. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...